Verzuim – en arbodienstverlening

 

 Sinds juli 2017 is het voor elke werkgever (kermisexploitant met personeel) in Nederland verplicht om een basiscontract met een arbodienst te hebben. Welke dit is, bepaalt u zelf. En dat is maar goed ook, niet iedere arbodienst is hetzelfde.  Zo pakken wij bij Alpina@Work zaken graag net even wat anders aan. Wij denken in mogelijkheden. Wat kan iemand wel? We maken de werkplek onderdeel van het herstel. En het allerbelangrijkste, wat wij doen is mensenwerk. Er is immers geen beter medicijn dan oprechte aandacht. Daarom zijn we als arbodienst betrokken, toegankelijk en persoonlijk.

Middels ons zusterbedrijf Willemse Assurantiën in Apeldoorn bestaat er al vele jaren een samenwerking met de BOVAK. De ervaring die zij hebben, kunnen wij nu inzetten om de branche én haar kermisondernemers beter te begrijpen. Om dit te waarborgen bieden wij een casemanager die zich exclusief richt op de leden van de BOVAK.

 Dienstverlening
Hier maken wij het verschil: 
 Integrale aanpak: preventie, personeelszaken, verzuim, vitaliteit en inzetbaarheid.We begeleiden uw kermisonderneming/familiebedrijf bij het vormgeven en uitvoeren van het gezondheidsbeleid. Zo ondersteunen we uw medewerkers niet alleen bij het voorkomen van verzuim, maar ook bij (mogelijke) re-integratie. Naast begeleiding is er ook veel aandacht voor de eigen verantwoordelijkheid van de medewerker in het proces.

De vele complexe wettelijke regels binnen het domein van preventie, personeelszaken, verzuim, vitaliteit en inzetbaarheid zijn er met reden. Toch mag u dit niet verwarren met de praktische menselijke behoeften in het dagelijks leven. Onze uitdaging is juist om optimaal aan te sluiten bij wat u en uw medewerkers werkelijk nodig hebben. Met onze ondersteuning kunt u – samen met uw eigen mensen – risico’s op verzuim tijdig herkennen en uitval voorkomen.

 

  
 Deskundige betrokkenheid: vaste casemanager, bedrijfsartsen en Praktijkondersteuner Bedrijfsarts (POB) in loondienst en onze Providerboog.Bij ons heeft u een eigen casemanager, en daarmee vast aanspreekpunt, die zich uitsluitend richt op BOVAK leden. Hierdoor leren we de kermisbranche nog sneller én beter kennen, zien we ontwikkelingen van dichtbij en kunnen we uitdagingen (en oplossingen) van kermisondernemers uitwisselen. Daarnaast hebben we eigen bedrijfsartsen en POB’ers in dienst die u vanuit een onafhankelijke positie adviseert. Tot slot beschikken we over een centraal aangestuurde Providerboog: een netwerk van nauwkeurig gekozen providers met elk zijn eigen professie. Dit stelt ons in staat om specifieke diensten aan te bieden, zoals mantelzorg, schuldhulpverlening en verslavingsproblematiek.

 

   
 Soepel proces: landelijke dekking, proactieve dienstverlening en een online verzuimplatform. Onze dienstverlening én specialisten zijn door het hele land gevestigd, waardoor hulp altijd dichtbij is. Naast onze landelijke dekking optimaliseren we onze dienstverlening door realistisch risicomanagement, preventieve maatregelen en snelle interventies om verzuim zoveel als mogelijk te voorkomen. Mocht (langdurig) verzuim toch optreden, regelt u alles gemakkelijk in ons online verzuimplatform ‘Xpert Suite’. U heeft in dit systeem in één oogopslag inzicht in de dossierstatus.

 

 
 Kortom: wij zijn een arbodienstverlener die ontzorgt, gemak biedt en u – als kermisexploitant – tegelijkertijd scherp houdt. Voor een goede en vertrouwde samenwerking, nu en in de toekomst.Om gebruik te maken van onze diensten kunt u kiezen uit drie pakketten: de dienstverlening is identiek, het verschil zit in de facturering. Tevens ontvangt u als BOVAK lid een exclusieve korting op onze tarieven.

We denken graag met u mee welk pakket het best bij u past. Laat via onderstaande knop de benodigde gegevens achter, dan nemen wij contact met u op.

Ga naar het contactformulier